Po kilku latach przyszedł czas na zmiany. Popularna škoda fabia otrzymała dawkę energii. Przeprojektowane wnętrze czy nowe światła wykonane LED, to tylko niektóre z zmian wprowadzonych w odświeżonej fabii.
Zbliżają się tegoroczne targi motoryzacyjne w Genewie. Koncerny zaczynają chwalić się nowościami, jakie zaprezentują w Szwajcarii. Jedną z ważniejszych, w kontekście polskiego rynku, będzie odświeżona fabia. – Przednie i tylne światła, po raz pierwszy w historii modelu, oferowane będą w technologii LED.
Poszerzone zostanie portfolio dostępnych dla modelu obręczy kół ze stopów metali lekkich – największe z nich oferowane będą w rozmiarze 18-calowym – mówi Klaudyna Gorzan, rzecznik prasowy Škoda Polska. Przeprojektowana deska rozdzielcza oraz dwukolorowe wykończenia tapicerki wpływać będą na estetykę wnętrza modelu.
Coraz bardziej restrykcyjne przepisy ekologiczne zmuszają producentów do stosowania silników o małej pojemności. Dlatego gamę silników odświeżonej fabii otwierają cztery trzycylindrowe jednostki o pojemności 1.0 l. Wolnossące silniki MPI z wtryskiem pośrednim oferowane będą w dwóch wariantach mocy: 60 KM i 75 KM. Jednostki TSI, wyposażone w turbosprężarkę oraz bezpośredni wtrysk paliwa, charakteryzować się będą odpowiednio mocą 95 KM i 110 KM.
– Silniki te dzięki zastosowaniu nowoczesnych rozwiązań wyróżniają się m.in. cichszą pracą i niskim poziomem wibracji. Najmocniejsza z wymienionych jednostek będzie dostępna z siedmiostopniową przekładnią automatyczną DSG – dodaje Klaudyna Gorzan.
Škoda wprowadza także nowe systemy bezpieczeństwa. Przenosi do segmentu miejskich aut rozwiązania znane z samochodów klasy wyższej. Na liście dostępnych opcji znaleźć będzie można m.in. blind spot detection (funkcję monitorowania martwego pola w lusterkach) i rear traffic alert (funkcję wspomagania wyjazdu z miejsca parkingowego). Warto dodać, że pozwalający na korzystanie z funkcjonalności Škoda Connect wyświetlacz urządzenia infotainment Swing, zostanie powiększony – przekątna ekranu wyniesie aż 6,5 cala.
Škoda fabia odgrywa kluczową rolę w portfolio marki. Od 1999 roku na całym świecie sprzedano ponad cztery miliony egzemplarzy tego modelu, w tym ponad pół miliona fabii trzeciej generacji. Fabia w minionym roku została królową polskiego rynku, nieznacznie wyprzedzając w rankingach sprzedaży inny bestseller marki, škodę octavia.